esenden
Pogromca Isengardu
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob 23:15, 14 Cze 2008 Temat postu: Technika składania decku |
|
|
1. Zdecyduj się na strategię ogólną - czy raczej będziesz a/ dobiegał czy raczej będziesz chciał b/ zabić.
a/ free people musi być na tyle silny aby czyścić stół najpóźniej w regrupie i umożliwiać podwójny ruch - więc albo bezpośrednio raniący i exertujący przeciwnika w manewrach/łucznictwie albo silni kompani z damagem albo discard minionów. postaraj się tak dobrać ciemną stronę, żeby przeciwnik nie mógł wykonywać podwójnych ruchów
b/ free people musi szybko przewijać rękę tak żebyś miał zawsze potrzebne ciemne karty do wykończenia przeciwnika. jasna strona powinna być w stanie przetrwać co najmniej do 7 miejsca
2. Zdecyduj się na strategie osobno dla jasnej i ciemnej strony - czy będziesz walczył na siłę, czy ranił, czy burdenował, czy discardował, czy zasypywał dużą ilością minionów (swarm). dobierz odpowiednie kultury dla każdej strategii. o ile po ciemnej stronie musisz być bardzo konsekwentny w swojej strategii, o tyle po jasnej powinieneś być przygotowany na wszystko, a więc - niewygodne kondycje, kontrolę ścieżki, usuwanie burdenów itd. ciemna strona przeważnie składa się z jednej kultury, ewentualnie z dodatkiem kilku kluczowych kart z innej kultury, jasna może być jednokulturowa lub wielokulturowa, ale karty muszą ze sobą współpracować. postaraj się tak dobrać ścieżkę aby była korzystna zarówno dla ciemnej jak i jasnej strony.
3. zdecyduj się na ilość kart dla decku. przeciętnie jest to 33-36 kart dla każdej strony, jednak zdarzają się decki 30-kartowe i 50-kartowe D ilość kart powinna umożliwiać przewinięcie całego decku najpóźniej do ostatniego miejsca
4. po jasnej stronie postaraj się umożliwić wyłożenie jak największej ilości kluczowych kart we wczesnej fazie gry (zagrywanie kompanów/kondycji/posesji z tekstu miejsc; wyciąganie kart z draw decku - Gamling 11R, Erkenbrand's Horn, Saved From the Fire; szybkie dociąganie kart - No Pauses No Spills, Woodhall Elf, Robin Smallburrow). zdecyduj się iloma kompanami iść (czy mały fellowship nieprzekraczający 5 kompanów - niektóre Shadowy bardzo karzą za 6 i więcej kompanów, czy duża drużyna dająca dużą pulę gotowa poświęcić niektórych kompanów we wczesnej fazie gry)
5. po ciemnej stronie dobierz odpowiednią ilość minionów i innych kart; przeważnie miniony powinny stanowić ok. 2/3 całej ciemnej strony (są wyjątki np. Gollum gdzie przeważają kondycje i eventy lub morki gdzie są praktycznie same miniony). ciemna strona musi mieć precyzyjną strategię, więc większość kart powinna dawać podobny efekt. możesz się zdecydować na stopniowe męczenie przeciwnika (Gollum, Uruk Hai, Nazgule) na swarm (Moria, Korsarze, Orki, Evil mani) na burdenówkę (Enquea 10R), szybką śmierć (Trolle, Bill Ferny), ważne aby być konsekwentnym
6. last but not least - przy obecnej mecie B) zapewnij sobie kontrolę ścieżki - Smeagol, Nelya 11S, Unforgiving Depths, Well-Traveled, Traveled Leader
całość pochodzi z [link widoczny dla zalogowanych] by Jay
Ostatnio zmieniony przez esenden dnia Sob 23:15, 14 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|